Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.
Závislost mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin
Růžička, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o závislosti mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin. V úvodu je zpracován přehled hlinkových slitiny a jejich charakteristiky. Následuje rozbor zpracování slitin hliníku, kde je velká část věnována průběhu precipitačního vytvrzování. V druhé části práce je obsažena praktická část, která popisuje metodiku měření tvrdosti a pevnosti v tahu s popisem procesu měření. Na konci jsou naměřena data zpracována do grafu a výsledky vyhodnoceny.
Závislost mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin
Růžička, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o závislosti mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin. V úvodu je zpracován přehled hlinkových slitiny a jejich charakteristiky. Následuje rozbor zpracování slitin hliníku, kde je velká část věnována průběhu precipitačního vytvrzování. V druhé části práce je obsažena praktická část, která popisuje metodiku měření tvrdosti a pevnosti v tahu s popisem procesu měření. Na konci jsou naměřena data zpracována do grafu a výsledky vyhodnoceny.
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.